ДЕНЬ ОКУПАЦІЇ:
2
0
5
4
ДЕНЬ ОКУПАЦІЇ:
2
0
5
4
В центрі уваги
Кримські провайдери блокують уже 20 українських сайтів
  08 October 2019 10:55
|
  27

Кримські провайдери блокують уже 20 українських сайтів

Десять кримських провайдерів в дев’яти містах повністю блокують 18 українських інформаційних сайтів і 2 соціальні мережі. Ці ж провайдери блокують сайти Меджлісу кримськотатарського народу, Хізб ут-Тахрір та Свідків Єгови. Крім того, як мінімум 7 українських інформаційних сайтів у цих провайдерів доступні лише частково.

Про це свідчать результати моніторингу Кримської правозахисної групи, який був проведений в серпні-вересні 2019 року.

Перевірку доступності сайтів монітори провели з допомогою мереж 10 різних провайдерів в 9 кримських населених пунктах «БелНет» (Білогірськ), SevStar (Севастополь), «Мрія» (Сімферополь), «Боспортелеком» (Керч), «ЯлтаНет» (Ялта), SkyLine (Красноперекопський район), «Сиваш-нет» (Красноперекопськ), «Гігабайт (Бахчисарай), «Джанкой-онлайн» (Джанкой), «Хвиля Мобайл» (Джанкой).

Станом на кінець вересня 2019 року, ці провайдери не дають доступу мінімум до 23 сайтів, які вільно працюють на підконтрольній території Україні: «Цензор.нет», QHA, «Слід.нет», UAinfo, «5 канал», «112 Україна», «Апостроф», «Фокус», «Главком», «Центр журналістських розслідувань», «ТонеТо», «Депо», «Українська правда», РБК, «Укрінформ», «Лівий берег», «Дзеркало тижня», «Стрічка», а також сайти соціальних мереж «Лінкедін» і «Телеграм», і сайти Меджлісу кримськотатарського народу, Свідків Єгови і Хізб ут-Тахрір.

Крім того, у 9 з 10 провайдерів заблокований сайт «Главное». У 3 провайдерів з 10 недоступні сайти радіо «Хаят» та громадського об’єднання «Кримська Солідарність». У 2 провайдерів з 10 проблеми з доступом до сайту «Крим.Реалії». Сайти радіо НВ і «Укр.нет» недоступні у 1 провайдера з 10.

Порівняно з попереднім моніторингом КПГ, який проводився у травні 2019 року, ситуація з доступом до сайтів погіршилася. В результаті нового моніторингу були встановлені ще 5 сайтів, доступ до яких блокують всі 10 провайдерів. Це інформаційні українські сайти QHA, «112 Україна», «Апостроф», «Центр журналістських розслідувань», а також сайт «ТонеТо». Примітно, що під час минулого моніторингу сайт 112 каналу блокували 9 провайдерів з 10, а інші сайти були доступні у 9 провайдерів зі списку моніторингу.

При цьому всього кілька сайтів зі списку заблоковані з посиланням на вимоги Роскомнадзора. В основному, з сайтами не встановлюється з’єднання або на екрані з’являється напис «Помилка 403». Провайдери блокують навіть ті сайти, які не внесені в реєстр заборонених в Росії. Підстав для обмеження доступу до таких ресурсів немає навіть у законодавстві РФ.

В результаті таких дій російської влади жителі Криму позбавлені доступу до інформації великих незалежних українських медіа, релігійних організацій та сайту органу самоврядування кримськотатарського народу, які вільно діють на решті території України. При цьому, в підконтрольному Кремлю медіапросторі Криму формується нетерпимість до українців, мусульман, кримських татар та інших груп. Ці дії є серйозним обмеженням свободи слова і порушують низку міжнародних норм, що забороняють розпалювання ненависті і зобов’язують держави не допускати надмірного втручання у вільне поширення інформації.

«Дії російської влади в Криму призводять до знищення плюралізму думок і фактичної заміни незалежних ЗМІ джерелами державної російської пропаганди. Таким чином, кримчан, по суті, позбавляють можливості отримувати інформацію про Україну та проблеми у сфері прав людини, які відбуваються в Криму, оскільки підконтрольні Кремлю ЗМІ приховують більшість таких фактів від жителів півострова.

Враховуючи вищесказане, Кримська правозахисна група вимагає від Російської Федерації негайно припинити блокування незалежних українських онлайн-медіа на території Криму.

Закликаємо міжнародні організації та уряди посилити тиск на Російську Федерацію для того, щоб вона припинила блокування медіа та інші незаконні обмеження свободи слова в Криму», – закликали правозахисники.

Читайте «Чорноморку» в Telegram і Facebook

© Чорноморська телерадіокомпанія, 2019Всі права захищені